Info Adventist

Pentru a primi Info Adventist vă rugăm să trimiteţi un email la comunicare (@) adventist.ro

sau să introduceți adresa dumneavoastră de email în căsuța din stânga apoi să apăsați "Abonare"

 

Info Adventist este un buletin prin intermediul căruia Departamentul de Comunicare dorește să evidențieze aspecte din viața Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea fiind realizat de catre Agenția Adventistă Română de Comunicare. Acesta este distribuit GRATUIT oricarei persoane interesate.

 

Preluare articole: Preluarea articolelor din Info Adventist este incurajata si gratuita. Cu toate acestea atunci cand preluati parti sau materiale intregi din acest buletin cuvintele : "Sursa: Agentia Adventista Romana de Comunicare" trebuie sa apara imediat sub titlu sau imediat dupa terminarea articolului si trebuie sa aiba aceeleasi caracteristici ca si a altor surse citate.

 

Trimitere stiri: Pentru o informare mai buna cu privire la viata Bisericii Adventiste de Ziua a Şaptea din România avem nevoie de stiri cu privire la actiunile sau evenimentele desfasurate în ţară sau peste hotare. Daca aveți astfel de informatii trimiteți-le chiar acum la comunicare (@) adventist.ro

 

Note:

  • Stirile pentru Info Adventist se primesc pana miercuri ora 20.00 . Trimiterea dupa data limita mentionata este acceptata insa informatiile vor fi preluate doar în numarul următor
  • Va rugam includeti diacritice si fotografii (daca este cazul) inainte de trimitere.

 

IMPORTANT PENTRU ABONATI

In anumite conturi de email mesajele ajung la folderul SPAM. Va rugam sa verificati aparitia buletinului Info Adventist in acest loc si sa selectati in dreptul acestor mesaje optiunea "Not SPAM" si adaugati adresa de email in "address book" sau "contacts". In acest fel mesajele vor veni pe viitor in mod corect in INBOX.

Detalii ordinea de zi a Sesiunii Conferintei Generale

Ordinea de zi

Sesiunii Conferintei Generale

Cea de-a 60-a Sesiune a Conferinței Generale va oferi mai multe premiere: votul electronic, o aplicație pentru mobil intitulată GC Session 2015, o agendă electronică pentru delegați și, lucrul cel mai important membri, oportunitatea de a revizui în avans punctele aflate pe ordinea de zi.

De obicei, Secretariatul Conferinței Generale, care stabilește ordinea de zi, oferă aceste informații doar delegaților însă, pentru prima dată, pune aceste informații la dispoziția Bisericii Mondiale înainte de începerea întâlnirii de lucru ce va avea loc în perioada 2-11 iulie pe stadionul Alamodome din San Antonio, Texas.

„În mod normal, doar delegații primesc programul cu punctele aflate pe ordinea de zi”, a declarat Myron Iseminger, subsecretar al Conferinței Generale, într-un interviu, „însă nu ne costă nimic în plus să îl punem pe site, iar acest lucru le oferă și celor care nu sunt delegați oportunitatea de a înțelege mai bine procedura.”

Ordinea de zi, care a fost publicată pe site-ul GCsession.org miercuri, 20 mai, conține elemente cu privire la alegerea administratorilor bisericii mondiale și cu privire la votul pentru modificări în credințele fundamentale, Manualul Bisericii, precum și modificările în organizarea și statutul Bisericii. Participanților le sunt, de asemenea, prezentate rapoartele fiecăreia dintre cele 13 diviziuni sau regiuni administrative ale Bisericii.

Cu excepția zilelor de Sabat, ședințele publice zilnice vor începe cu momentele de închinare (8 AM), fiind urmate de două sesiuni de lucru (9:30-12:00 14:00-17:00). Seara, programul va dura 2 ½ ore și va consta dintr-un concert de 30 de minute (18:30-19:00) și rapoartele diviziunilor, încheindu-se la ora 21:00.

Programul pus la dispoziție de secretariat este preliminar se poate schimba dacă discuțiile privind anumite elemente de pe ordinea de zi vor dura mai mult decât este planificat. Comitetul de organizare va determina în fiecare dimineață elementele finale de pe ordinea de zi.

Prima zi: joi, 2 iulie

Devoționalul de dimineață: „Gloriosul punct culminant al istoriei: Promisiunea revenirii Sale” de Janos Kovacs-Biro, Secretar al Asociației Pastorale din cadrul Diviziunii Trans-Europa.

Sesiunea de lucru va începe cu o serie de elemente de organizare: un apel oficial la ordine, o verificare a faptului că sunt îndeplinite toate condițiile pentru desfășurarea adunării generale și adoptarea formală a programului zilnic.

Participanții vor viziona filmul de scurt metraj produs de Asociația Pastorală, „Ce ar fi putut”, despre 1903 viziunea lui Ellen White, pionieră a bisericii, cu privire la ceea ce s-ar fi putut întâmpla la sesiunea Conferinței Generale din anul 1901 dacă delegații s-ar fi smerit și ar fi permis revărsarea Sfântul Duh.

„Numeroși oameni se roagă ca această sesiune să nu fie doar una de lucru, ci și un timp de redeșteptare și reînnoire spirituală”, a spus Iseminger. 

Citiți mai multe despre filmul „Ceea ce ar fi putut fi, poate fi”.

Delegații pot vota pentru adoptarea unei hotărâri privind Biblia și a unei declarații de încredere în scrierile lui Ellen G. White, pionieră a bisericii. Dacă timpul nu o va permite, votarea va avea loc într-o altă zi.

Primul punct major de pe ordinea de zi se concentrează asupri misiunii bisericii. Delegații vor vota acordarea aprobării oficiale pentru cele 35 de uniuni care au fost organizate de la ultima sesiune a Conferinței Generale din anul 2010.

„Numărul mare de noi uniuni este fără precedent în istoria Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea”, a spus G.T. Ng, secretar executiv al Conferinței Generale, „acesta reflectând viteza amețitoare cu care crește biserica în lume, în special în America Latină și pe continentul african.”

Multe dintre aceste uniuni sunt noi, fiind create dintr-o uniune mai mare cu un număr foarte mare de credincioși. Zambia, care a depășit 1 milion de membri în luna aprilie, este un exemplu în acest sens. Altele au avansat de la statutul de uniune de misiuni la cel de uniune de conferințe, indicând maturitatea în susținere financiară și conducere.

Biserica Adventistă mondială numără acum 18,5 milioane de credincioși, comparativ cu cei 16,3 milioane raportați în cadrul Sesiunii Conferinței Generale din anul 2010.

În anul 2010 au fost aprobate 22 de uniuni, ca și în anul 2005, în timp ce în anul 200 au fost aprobate doar nouă.

După masa de prânz, atenția se va îndrepta înspre conducerea Bisericii Adventiste mondiale pentru următorii cinci ani. Va fi format un comitet de numiri pentru alegerea liderilor Bisericii, începând cu președintele Conferinței Generale.

În cursul serii, președintele Conferinței Generale, Ted N.C. Wilson, va prezenta „Raportul președintelui” cu privire la cei cinci ani de mandat.

Ziua 2: vineri, 3 iulie

Devoționalul de dimineață: „Titlurile de mâine, astăzi: Semnele revenirii Sale", de Sikhu Hlatshwayo, un misionar din Zimbabwe în Statele Unite care asistă în organizarea lucrării în campusurile publice.

Sesiunea de lucru va începe cu secretarul executiv al Conferinței Generale, G.T. Ng, care va prezenta „Raportul Secretarului”, rezumând activitatea biroului său în ultimii cinci ani.

El va fi urmat de David Trim, director al Biroului pentru Statistică, Arhive și Cercetare al Conferinței Generale, care va prezenta „Raportul statistic”.

Apoi, trezorierul Conferinței Generale Robert E. Lemon va oferi o imagine de ansamblu cu privire la situația financiară a bisericii prin intermediul „Raportului trezorierului”.

Cel mai probabil comitetul de numiri va întrerupe sesiunea de lucru pentru a anunța propunerea pentru președintele Conferinței Generale în perioada 2015 – 2020. Candidatul, la fel ca toți candidații nominalizați, trebuie să fie aprobat de delegații prezenți.

„Comitetul de numiri își începe activitatea vineri și ar trebui să avem cel puțin propunerea lor pentru președintele Conferinței Generale în cursul zilei de vineri”, a spus Iseminger. „Dacă sunt ambițioși, am putea avea chiar unul sau chiar pe ambii administratori.”

În cadrul sesiunii din anul 2010 alegerea președintelui a fost anunțată vineri dimineață, iar alegerea celorlalte două persoane cu funcții de conducere în cadrul Conferinței Generale, secretarul executiv și trezorierul, au fost anunțate în după-amiaza.

Comitetul de numiri întrerupe sesiunea de lucru oridecâteori are de anunțat o decizie importantă.

„De îndată ce au o serie de nume, un reprezentant al comitetului vine în sala în care are loc sesiunea de lucru pentru a le prezenta delegaților”, a spus Iseminger.

Sesiunea de lucru de după-amiază se va încheia mai devreme, la ora 16:00, pentru a fi timp pentru pregătirea pentru Sabat.

Ziua 3: Sabat, 4 iulie

După o predică prezentată în dimineața de Sabat de secretarul executiv G.T. Ng, participanții vor fi invitați să participe la un program de după-amiază intitulat „Biserica în misiune”.

Seara, rapoartele vor fi prezentate de Diviziunea America de Nord (NAD) și de Uniunea Orientul Mijlociu – Africa de Nord (MENA).

Ziua 4: duminică, 5 iulie

Devoționalul de dimineață: „Evenimentul uimitor: felul întoarcerii”, de Neale Schofield, Director Executiv al Centrului Media Adventist din Australia.

Sesiunea de lucru va fi, probabil, dominată de o discuție și votul privind posibilele modificări la Manualul Bisericii, cea mai importantă dintre acestea referindu-se la protocolul disciplinar pentru abaterile de natură sexuală.

Nu a fost recomandată schimbarea vreunuia dintre cele 13 motive pentru care membrii bisericii pot fi disciplinați și care includ lipsa de loialitate față de biserică și violența fizică, însă delegații vor lua în considerare detalierea secțiunii care se ocupă de relațiile extraconjugale pentru a include detalii cu privire la definițiile specifice referitoare la comportamentul sexual.

Tot duminică, delegații pot vota și posibile modificări privind statutul de organizare al Conferinței Generale.

Discuțiile privind Manualul Bisericii sau statutul de organizare ar putea începe chiar mai devreme de duminică, a declarat Iseminger.

„Dacă avem timp să le abordăm joi sau vineri, vom începe să lucrăm la ele de atunci”, a spus el.

Cel mai probabil, comitetul de numiri va întrerupe lucrările de duminică pentru a anunța nominalizările pentru vice-președinții, secretarii asistenți și trezorierii asistenți ai Conferinței Generale.

„În timpul ultimei sesiuni, la finalul zilei de duminică aveam deja ocupanții tuturor acestor funcții”, a spus Iseminger.

Seara, rapoartele vor fi prezentate de Diviziunea Africa Centrală și de Est (ECD) și de Diviziunea Euro-Asia (ESD).

Ziua 5: luni, 6 iulie

Devoționalul de dimineață: „Credincioșie în zilele din urmă: Pregătirea pentru întoarcerea Lui” de Shian W. O'Connor, Președintele Conferinței Insulele Cayman din cadrul Diviziunii Inter-America.

Întreaga sesiune de lucru din această zi va fi dedicată modificărilor propuse în formularea unora dintre cele 28 de convingeri fundamentale ale Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea.

„Ne așteptăm la o discuție destul de lungă. Este un punct important”, a spus Iseminger.

O schimbare importantă propusă este adăugarea sintagmei „o creație recentă în șase zile” la declarația cu privire la „Creație”.

Convingerile fundamentale au rămas neschimbate de la formularea lor sub această formă în cadrul Sesiunii Conferinței Generale din anul 1980, cu excepția adăugării celei de-a 28-a credințe fundamentale în anul 2005.

Comitetul de numiri nu va lucra în timpul discuțiilor privind convingerile fundamentale, însă ar putea avea timp să recomande nominalizările sale pentru președinții, secretarii și trezorierii diviziunilor și, eventual, pentru câțiva directori de departamente de la nivelul Conferinței Generale.

Seara, rapoartele vor fi prezentate de Diviziunea Inter-Europa (EUD) și de Diviziunea Inter-America (IAD).

Ziua 6: marți, 7 iulie

Devoționalul de dimineață: „Niciodată singur: Mângâietorul promis care precede revenirea Sa”, de Mathilde Frey, fost profesor de exegeza Vechiului Testament și de limbi biblice la Seminarul din cadrul Institutului Adventist Internațional de Studii Avansate (AIIAS) din Filipine.

Sesiunile de lucru vor consta dintr-o sesiune generală și una organizațională – reuniuni cu caracter oficial pe care Conferința Generală este obligată să le desfășoare ca organizație și care au fost anunțate în paginile Adventist Review și Adventist World, revistele oficiale ale Bisericii Adventiste mondiale.

Tot marți, comitetul de numiri este de așteptat să nominalizeze majoritatea directorilor de departamente din cadrul Conferinței Generale.

Seara, rapoartele vor fi prezentate de Diviziunea Asia de Nord-Pacific (NSD) și de Diviziunea America de Sud (SAD).

Ziua 7: miercuri, 8 iulie

Devoționalul de dimineață: „Prin încercări, înspre triumf: Mișcarea adventă și revenirea Lui”, de Alain Coralie, secretar executiv asistent al Diviziunii Africa Centrală și de Est.

Sesiune de lucru de pe tot parcursul zilei va fi dedicată întrebării dacă diviziunile ar trebui să formuleze prevederi pentru hirotonirea femeilor pe teritoriile lor.

Delegaților li se va cere să voteze răspunsul la întrebarea:

„După ce aţi studiat cu rugăciune problema hirotonirii femeilor în Biblie, lucrările lui Ellen G. White şi rapoartele comisiilor de studiu, şi după ce aţi analizat cu grijă ce este mai bine pentru Biserică şi îndeplinirea misiunii sale, este acceptabil ca, acolo unde consideră adecvat pentru teritoriile lor, comitetele executive ale diviziunilor să stabilească prevederi pentru hirotonirea femeilor ca slujitori ai evangheliei? Da sau Nu.”

Citiți „Votarea hirotonirii femeii pe ordinea de zi a Sesiunii Conferinței Generale din iulie 2015” 

Ted N.C. Wilson, Președintele Bisericii Adventiste mondiale, a făcut apel la delegați să citească ceea ce spune Biblia cu privire la hirotonirea femeilor și să se roage ca toți să urmăm cu umilință îndrumarea Duhului Sfânt în această privință.

Citiți „Adventiștii, îndemnați să studieze teologia hirotonirii în mod individual”

Comitetul de numiri nu va lucra în timpul discuțiilor de miercuri cu privire la hirotonire.

Seara, rapoartele vor fi prezentate de Diviziunea Africa de Sud-Oceanul Indian (SID), Diviziunea Pacificul de Sud (SPD), și Diviziunea Asia de Sud-Pacific (SSD).

Ziua 8: joi, 9 iulie

Devoționalul de dimineață: „În toată lumea: Proclamarea Evangheliei și revenirea Sa”, de Taj Pacleb, evanghelist în Conferința Central California.

Este de așteptat ca joi Sesiunea Conferinței Generale să se apropie de încheiere. În cadrul sesiunilor de lucru din această zi vor fi discutate punctele de pe ordinea de zi rămase nerezolvate.

Comitetul de numiri va nominaliza, probabil, auditorii Conferinței Generale și echipa de conducere a Asociației Pastorale.

Seara, rapoartele vor fi prezentate de Diviziunea Asia de Sud (SUD), Diviziunea Trans-Europa (TED) și Diviziunea Africa Centrală și de Vest (WAD).

Ziua 9: vineri, 10 iulie

Devoționalul de dimineață: „În sfârșit acasă: Bucuria și plinătatea revenirii Lui” de Ron Smith, Președintele Uniunii de Sud din cadrul Diviziunii America de Nord.

Această ultimă zi de sesiuni de lucru va fi lăsată deschisă pentru orice puncte de pe ordinea de zi rămase nediscutate.

„Dacă vom termina discuțiile devreme, am putea avea o întâlnire de rugăciune", a spus Iseminger.

Ziua 10: Sabat, 11 iulie

În timpul serviciilor de închinare din Sabat va avea loc o colectă specială pentru misiune pentru a finanța miile de proiecte misionare din întreaga lume ale tinerilor.

Mesajul din dimineața de Sabat va fi transmis de președintele ales al Conferinței Generale.

Participanții vor fi invitați să participe la un program de după-amiază intitulat „Biserica în misiune”.

Programul de închidere din cursul serii va fi „Misiunea în mișcare”, cunoscut anterior ca „Parada Națiunilor”.

„Acesta a fost întotdeauna punctul culminant al sesiunii, cu delegații reprezentându-și țările în costume multicolore”, a spus Iseminger. „Schimbarea numelui la această sesiune reprezintă o mutare a atenției de la patriotism la misiune. Programul va revizui în intervale de zece ani, botezul primilor credincioși adventiști în fiecare țară și va evidenția provocările continue cu care se confruntă misiunea.”

Andrew McChesney/ Adventist Review

 

Vrancea: ADRA lanseaza Campania „E treaba ta!”

Cu ajutorul unei finanțări Telekom, Agenția Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere și Ajutor (ADRA) România, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Vrancea, Asociația „Anais”, Speranța TV, Radio „Vocea Speranței”, Editura „Viață și Sănătate” și Revista „Semnele Timpului” vor derula pe parcursul a șase luni, Campania „E treaba ta!”, o campanie de informare și conștientizare asupra fenomenului de violență în familie dedicată locuitorilor din zona Vrancei.

Printre obiectivele acesteia se numără facilitarea accesului la servicii specializate pentru victimele violenței în familie din județul Vrancea, dar și informarea populației cu privire la identificarea abuzului în familie și a formelor acestuia, dar și a consecințelor violenței. Vor fi instruiți 80 de reprezentanți ai instituțiilor locale din 16 localități ale Vrancei, vor fi distribuite 500 de ghiduri pentru situațiile de violență în familie, vor fi consiliate 30 de victime și vor fi decontate 10 certificate medico-legale. Atât în Focșani cât și în alte localități din zonele rurale și urbane ale județului vor fi organizate campanii de informare și vor fi distribuite materiale informative. Totodată, victimele violenței în familie pot cere ajutor la numărul de telefon 0769.177.931.    

La evenimentul de lansare, organizat de Serviciul Public Local de Asistență Socială au participat reprezentanți ai Primăriei, ai DGASPC Vrancea, Inspectoratului Județean de Poliție, Inspectoratului Școlar Județean, Spitalului Județean, ai Serviciului de Probațiune de pe lângă Tribunalul Vrancea, ai Bisericii catolice, ortodoxe și ai celei adventiste, reprezentanți ai Penitenciarului Focșani, ai Crucii Roșii Vrancea și ai Partidei Romilor. Ei au fost de acord că parteneriatul interinstituțional va contribui esențial la atingerea obiectivelor proiectului „E treaba ta!”. 

În cuvântul de deschidere, viceprimarul Marius Eusebiu Iorga a salutat inițiativa ADRA, apreciind-o ca fiind una extrem de binevenită pentru timpurile noastre. Totodată, viceprimarul Iorga a menționat că „noi, Consiliul Local Focșani, am aprobat, în ședința ordinară din aprilie, suma de decontare a costurilor pentru certificatele medico-legale, pentru cazurile excepționale. Victimele violenței în familie care au domiciliul pe raza municipiului Focșani se pot adresa SPLAS, care le poate pune la dispoziție sumele necesare acoperirii costurilor pentru obținerea certificatelor respective”. Totodată, viceprimarul Marius Iorga a mai atras atenția și asupra faptului că fenomenul violenței în familie nu va putea fi stopat fără schimbarea mentalității opiniei publice, fără sensibilizarea oamenilor astfel încât să reacționeze, să ia atitudine ori de câte ori sunt martorii unor acte de violență. 

Florina Șerban, reprezentanta Companiei Telekom, care finanțează acest proiect, a menționat că „finanțarea a venit în urma unui concurs pe care l-am desfășurat pentru toate ONG-urile din România. Au fost 10 câștigători. Sperăm ca acest proiect să fie un succes, să-și atingă cu adevărat obiectivele”. 

Directorul ADRA, Robert Georgescu, a prezentat asociația, valorile, proiectele și programele ei desfășurate de-a lungul timpului și a arătat că din anul 2009, funcționează în București „Casa ADRA”, unde primesc găzduire și servicii victimele violenței în familie. „În perioada 2009 – 2015 am avut peste 500 de beneficiari plus încă 500 de beneficiari asistați, dar care nu au primit găzduire. Prin serviciile oferite în cadrul campaniei «E treaba ta!», ne dorim ca beneficiarii acesteia să poată avea parte de un nou start. Iar viața familiilor lor să poată fi îmbunătățită”. 

Alina Bordaș Mohorea, psihoterapeut în cadrul ADRA România, a prezentat informații cu privire la fenomenul violenței în familie și victimele acestuia, informații ce sunt cuprinse, de altfel, și în Ghidul ce urmează să fie distribuit în cadrul campaniei. Ea a detaliat cele cinci caracteristici prezentate în general în cazul abuzului în familie și a menționat că tipurile de abuz se împletesc și se manifestă concomitent. „Unele forme de violență sunt recunoscute cu mai multă ușurință, pe altele nici nu le conștientizăm manifestarea. Orice acțiune întreprinsă de altă persoană cu scopul de a-ți îngrădi libertatea de acțiune sau decizie înseamnă abuz. Pe lângă violența fizică mai există violența verbală, violența psihologică, cea sexuală, violența economică, violența socială și violența spirituală. În cazul violenței în familie, actele de acest gen sunt repetate, nu se produc o singură dată”, a spus Alina Bordaș Mohorea. 

Ea a prezentat și ciclul violenței, fazele acesteia: „În faza 1, nemulțumirile încep să crească, iar criticile să devină tot mai dese. Încerci să-ți mulțumești partenerul, prin îndeplinirea nevoilor acestuia. Negi situația cu care te confrunți, căutând scuze pentru comportamentul lui. Când realizezi că în curând va avea loc descărcarea de tensiune, manifești comportamente care speri să-l calmeze. Când tensiunea crește foarte mult, poți încerca chiar să determini descărcarea de tensiune pentru a putea controla măcar acest moment”, se precizează în Ghid.  

În ceea ce privește faza 2, aceasta este caracterizată de lipsa controlului și a predictibilității. „Această fază nu poate fi încheiată decât de partenerul abuziv și poate dura și până la 24 de ore. În perioada de 24-48 de ore de la conflict poți trece printr-un șoc emoțional și vei avea tendința să te izolezi”, detaliază Ghidul. Faza 3 constă într-o perioadă de liniște. În această etapă, persoana agresivă este grijulie și atentă cu victima, exprimă regrete, păreri de rău și promisiuni de a nu mai repeta comportamentul agresiv. El pasează victimei responsabilitatea pentru ceea ce s-a întâmplat și promite schimbări de comportament, stoparea consumului de alcool etc. Victima regăsește în abuzator calitățile de la început și se simte responsabilă să-l ajute să se schimbe. Lucrurile se îmbunătățesc, iar plecarea din familie a victimei devine imposibilă. 

Ionica Vlăsceanu, din cadrul DGASPC Vrancea, a prezentat serviciile de prevenire în domeniul violenței domestice, din cadrul instituției care o reprezintă, și la care pot apela copiii și femeile aflate în situații de criză. „Este vorba despre două servicii, primul este Serviciul de Intervenție în Regim de Urgență unde funcționează telefonul copilului 0237.983. Tot aici este și Centrul Maternal, unde vin mame cu copii, nu doar cazuri de violență, dar și acestea. Și mai sunt Adăpostul Temporar pentru copilul abuzat, exploatat, supus traficului și migrației, unde copiii pot beneficia de protecție în regim de urgență, și Adăpostul Temporar pentru copilul delincvent și din stradă. Alt compartiment este Serviciul de prevenire a marginalizării sociale, unde victimele primesc îndrumare și consiliere. Aici le îndrumăm, în funcție de caz, către instituțiile abilitate și ONG-urile care le pot acorda serviciile de care au nevoie”, a spus Ionica Vlăsceanu. 

La rândul său, Alina Gârleanu din cadrul SPLAS Focșani, dar și din partea Crucii Roșii Vrancea, a explicat că „Filiala de Cruce Roșie Vrancea a fost printre primele din țară care a înființat, în anul 2002, un centru pentru victimele violenței, «Femeia Ocrotită», care a funcționat 10 ani. Acum este închis, pentru funcționarea sa trebuie fonduri. De asemenea, în perioada 2009 – 2010 a funcționat la Crucea Roșie și un centru de consiliere a agresorilor. Victimele violenței, dar și agresorii constituie un grup țintă dificil, în plus, întreținerea spațiilor de cazare este foarte costisitoare”.

Pe parcursul întâlnirii de ieri s-a vorbit despre planul de siguranță de care potențiala victimă a violenței în familie trebuie să știe, despre pașii pe care-i are de făcut, despre cum se obține un ordin de protecție, care sunt dovezile ce sunt luate în calcul de instanță, care sunt situațiile speciale, din ce motive rămâne victima în situații de abuz și așa mai departe. Toate acestea sunt cuprinse în Ghidul și materialele informative ce vor fi distribuite în localitățile Vrancei, pe parcursul derulării Campaniei de informare „E treaba ta!”. 

Robert Georgescu, directorul ADRA, a declarat că lupta împotriva fenomenului violenței în familie este dificlă din multe puncte de vedere, dar că asociația pe care o conduce are un singur obiectiv principal: „Facem tot ce se poate face, ce suntem lăsați să facem și ce ni se cere. «E treaba ta!» e titlul acestei campanii și vrem ca și aici, în Vrancea, prin efortul comun, să îndreptăm acest fenomen. Chiar dacă foarte multe victime se întorc la agresori, noi facem tot ce putem, nu ne oprim. De aceea, și motto-ul nostru este «Schimbă o viață și vei schimba lumea!»”, a încheiat Robert Georgescu.

Peste 400 de tineri prezenti la Zilele Institutului Teologic Adventist

Zilele Institutului Teologic Adventist reprezintă în fiecare an un moment deosebit în viața campusului adventist din Cernica. În acest an evenimentul s-a organizat  în perioada 8-10 mai sub titlul Iosif – un model contemporan și a avut ca motto un mesaj inspirat din experiența lui Iosif: Nu doar un visător.

Așa cum s-a întâmplat la edițiile precedente și în acest an numărul tinerilor care au vizitat campusul universitar din Cernica a depășit cifra 400.

Pe lângă programele cu care tinerii s-au obișnuit în ultimii ani la acest eveniment (momente de închinare pentru tineri, turul de campus, tunelul timpului etc.) la ediția din 2015 s-a organizat o sesiune de seminare alternative pe diverse teme de interes pentru  tineri, a fost un invitat special pentru acest eveniment (Dr. Rivelino Montenegro) și s-a organizat o lansare de carte. Autorul carții prezentate tinerilor cu această ocazie este dr. Rivelino Montenegro, iar traducerea și pregătirea cărții pentru tipar a fost realizată de un grup de persoane din cadrul Institutului. Titlul cărții este Iosif, Președinte și Director Executiv.

Deși a fost la prima vizită în România, dr. Rivelino Montenegro a avut multe cuvinte de apreciere cu referire experiențele trăite aici și promite că va păstra o imagine pozitivă despre timpul petrecut în țara noastră. “Vedeți, nu doar vorbitorul are un impact asupra publicului, ci și publicul are un impact asupra vorbitorului. Oau, când am văzut toți acești tineri m-am simțit plin de energie și entuziasm. M-am considerat tânăr din nou și a fost așa de bine! Aici este un loc în care trebuie să fii. Sunt pentru prima dată în România, am vizitat numai orașul București și am fost impresionat. Cât despre campus, ce să spun…, mi-a făcut o impresie foarte bună, organizarea, curățenia, bunătatea oamenilor, mâncarea … totul. Plec din România cu cele mai bune impresii. Dr. Rivelino Montenegro, Germania. 

Organizarea acestui eveniment implică mult efort și pregătire, dar aceste activități sunt realizate cu mult drag de persoanele din campus și mai ales de studenți. “Pentru mine n-a fost prima ocazie când am făcut parte din echipa de organizare a Zielelor Institutului Teologic Adventist. De fiecare dată m-am simțit bine, mi-a făcut plăcere să organizez anumite activități pentru elevii care vin aici. Am organizat momentele de “song service”, turul de campus și focul de tabără. Îmi place că elevii vin cu mintea deschisă și sunt doritori să acumuleze cât mai mult. ... Acum, când avem vestea bună că instituția noastră a fost acreditată îi invităm pe tineri să ne cunoască așa cum suntem și dacă le place aici îi așteptăm să vină să ni se alăture.” Adrian Gherghiță, student anul IV, Teologie Adventistă Pastorală.   

Iar atunci când vizitatorii mărturisesc faptul că s-au simit bine la acest eveniment, organizatorii se pot bucura de satisfacția lucrului bine făcut și sunt încurajați să privească încrezători spre ocaziile viitoare. “Participarea la Zilele Institutului a fost pentru mine o experiență deosebită. În primul rând seminarele au fost foarte utile, m-au ajutat. Cei care le-au prezentat sunt oameni foarte bine  pregătiți. În al doilea rând, invitatul special mi-a plăcut foarte mult. Nici nu ai simțit cum a trecut timpul la serviciul divin de la ora 11. Iar acum activitatea aceasta în care ni se prezintă campusul și activitățile care se întâmplă aici este ceva benefic pentru cei care vor să urmeze mai departe programele oferite în campusul din Cernica.” Andreea Istrate – Bacău

 „Ne-am bucurat că acest eveniment a trezit interesul tinerilor și am apreciat foarte mult prezența lor în campusul din Cernica. Vreau să le mulțumesc din suflet celor care s-au implicat în organizarea acestui eveniment și pe care i-am simțit prezenți în fiecare detaliu – de la traducerea cărții și până la ultima floare atent așezată în decor. Sunt bucuroasă să spun că toate s-au facut cu forțele proprii ale comunității ITA și Îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru oamenii sufletiști și talentați pe care îi avem aici.” (Conf. Dr. Roxana Paraschiv, Institutul Teologic Adventist)

Chiar dacă, și în acest an, solicitările pentru participarea la acest eveniment au fost mult peste capacitatea de cazare a campusului, persoanele care doresc să viziteze Institutul Teologic Adventist sunt binevenite în fiecare zi, iar celor interesați să studieze în acest loc le amintim că sesiunile de admitere la ce cele trei programe de studii oferite de ITA (Asistență Socială, Teologie Adventistă Pastorală și Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar) sunt programate în perioadele 13-23 iulie și 7-17 septembrie.

De asemenea, din acest an în campusul din Cernica se va înființa Școala Postliceală Sanitară Dr. Luca - Cernica. Înscrierile se vor face în perioada 1-9 septembrie 2015. Pentru mai multe informații vizitați  http://institutadventist.ro/admitere/ sau telefonați la 021 369 53 50;

0744 68 51 23 (secretariat Institut) și 0744157723 (Școala Postliceală Sanitară).

Emanuel Salagean/ Institutul Teologic Adventist

“Ziua Porților Deschise” la Ramnicu Sarat

Sâmbătă, 16 mai 2015, Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea din Râmnicu Sărat, Str. Mihai Eminescu nr. 6, a fost gazda organizării pentru al patrulea an consecutiv a evenimentului ,”Ziua Porților Deschise”. Programul evenimentului a avut la bază tema ,”Biserica și promovarea valorilor în societatea contemporană”  și a cuprins sesiuni axate pe cunoașterea mai bună a Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea și pe implicarea acesteia în viața societății, prin activitățile ei în plan social, medical, educațional și al libertății religioase.

La eveniment au fost invitați reprezentanti ai instituțiilor locale și naționale, medici, cadre didactice,  jurnaliști și oameni de afaceri din localitate.

Nelu Burcea, Director al Departamentelor Comunicare, Libertate Religioasă și Relații Oficiale din cadrul Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea din România a încurajat la un mesaj mai consistent din partea creștinilor în viața publică: "Trebuie sa vorbim mai mult despre credinta in Dumnezeu, integritate, spiritualitate si incredere in semenii nostri Aceste valori morale si spirituale sunt apreciate in Biblie si considerate ca fiind esentiale in viata crestinului."

De asemenea, Ionel Turturică, responsabil Departamentul Comunicare și Relații Oficiale, Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea, Județul Buzău, s-a referit la valorile fundamentale și legătura lor strânsă cu Dumnezeu: ,,Noi nu putem genera calităţi ale sufletului – acestea vin de la Dumnezeu. El le pune înăuntrul nostru. Valorile apar ca un rezultat natural al prieteniei noastre strânse cu El. Cu cât mai mult vorbim cu El, Îi citim cuvintele, ne gândim la semnificaţia lor pentru noi şi ascultăm glasul Duhul Sfânt vorbind minţilor noastre, cu atât mai mult vom semăna cu El. Cu cât Îl cunoaştem mai bine, cu atât mai mult ne vom asemăna cu El. Caracterul nostru va reflecta prietenia noastră cu El. Acesta este lucrul cel mai important pe care îl avem de transmis lumii – adevăratele valori vin de la Dumnezeu. El le pune în noi pentru că noi suntem prietenii Lui și ne cheamă să le trăim, să le păstrăm și să le promovăm contribuind  astfel la vindecarea societății.”

În acest context, Gabriel Ișvan, director Departamentul Comunicare și Relații Oficiale, Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea, Regiunea Muntenia- după ce a prezentat câteva proiecte sociale și medicale ale bisericii adventiste a subliniat că nu numărul celor implicați este cel mai important ci dorința acestora de a se implica în viața celor din jurul lor. Pentru aceasta a amintit de faptul că deși numărul adventiștior la scară mondială este relativ mic, 18 milioane membri și 25 milioane cu simpatizanți și copii, totuși proiectele sunt de mare amploare.

Au mai participat la eveniment Gabriela Costache, manager clinica ,,MedinVest” și restaurant vegetarian NewLife” Buzău, Paul Costache, medic primar  medicină internă și director  fondator clinica MedinVest,  Prof. Sorin Cârjan - Viceprimar Primăria Orașului Rm. Sărat, Preot Prof. Ștefan Torcărescu - Director Școala Gimnazială ,,Vasile Cristoforeanu” Rm. Sărat, Agent Șef Dragoș Stanciu - Poliția de Proximitate Municipală, Gref. Ramona Petrescu - Judecătorie, gref. Ramona Petrescu, Prof. Ștefania Selegian - Școala Gimnazială Nr. 1, Ed.Nina Beldie - Grădinița ,,Orizont”, Laurențiu Selegian - Conservator bunuri culturale Primăria Rm. Sărat, Pastor Daniel Cocoș - Biserica Baptistă

Domnul viceprimar Sorin Cârjan, prezent pentru a doua oară la acest eveniment, a apreciat foarte mult implicarea credincioșilor adventiști în viața cotidiană a râmnicenilor. În alocuțiunea dumnealui a menționat:”Tocmai lucrul acesta l-am învățat în ora aceasta, că misiunea dumneavoastră este aceea de a-i face pe oameni mai buni și din legătura cu Dumnezeu, luați ceea ce este nevoie să dați și celorlalți și cred că de lucrul acesta are nevoie comunitatea. Eu vă felicit, vă invit alături de noi și sper să fiți din ce în ce mai prezenți în viața comunității cum a-ți dovedit-o și până acum”.

Muzica a fost asigurată de formația vocal-instrumentală alcătuită din Lavinia Costea, Nouraș Costea, Adiel Costea și corul Bisericii Adventiste locale. 

La final au fost servite preparate culinare în stil vegetarian din partea Restaurantului NewLife Buzău.

 

pastor Florin Ghiță / Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea Râmnicu Sărat, Buzău

Lansare de carte: Iosif, Presedinte si Director executiv

Evenimentul Zilele Institutului Teologic Adventist din 8-10 mai 2015 a adus și o lansare de carte. Momentul organizat în premieră într-o astfel de ocazie este rezultatul unei inițiative pe care au avut-o mai mulți studenți de la Institutul Teologic Adventist. Cartea scrisă de dr. Rivelino Montenegro, Iosif, Președinte și Director Executiv. Nu doar un visător prezintă 7 principii care îi pot ajuta pe tineri să se bucure de împlinire în viață și succes în activitatea profesională.

Iosif a visat că va fi un conducător, dar nu și-a imaginat câte dificultăți a trebuit să învingă pentru a-și împlini visurile. Trădat de frații lui, vândut ca sclav și întemnițat pe nedrept, Iosif a parcurs un drum greu, prin care a învățat că, pentru a avea succes profesional, nu este suficient să visezi.

 După un studiu detaliat al vieții lui Iosif, în Egipt, dr. Montenegro prezintă caracteristicile care au fost vitale pentru succesul lui Iosif și care îi sunt necesare fiecărei persoane care are de înfruntat lupta feroce și, uneori, nedreaptă a ascensiunii către succesul profesional.

În carte sunt prezentate mai multe interviuri cu persoane care au experimentat atât eșecul, cât și succesul în activitatea profesională. În plus, cartea are un capitol bonus cu idei practice pentru orice tânăr care este la începutul activității profesionale.

Această carte este ideală pentru 

•Studenţi

•Elevi de liceu

•Tineri antreprenori

•Tineri care sunt la începutul carierei

•Cei care, deși fac tot ce pot, totuși nu au găsit un loc de muncă sau sunt într-un blocaj în viaţa profesională.

Dr. Rivelino Montenegro este inginer în știința și ingineria materialelor, are  un doctorat în chimie la renumitul Institut „Max Planck”, din Germania. Pe lângă experiența profesională dobândită în multe țări, ca Brazilia, Canada, Germania și Portugalia, începând cu domenii ca nanotehnologia și terminând cu implanturile medicale, a publicat nenumărate articole în reviste științifice internaționale. De asemenea, a acordat multe interviuri pentru un număr de posturi TV şi a conferențiat în mai multe țări. Cartea sa este tradusă în limbile portugheză, spaniolă, engleză, franceză, germană, rusă, lituaniană, japoneză și coreeană. 

Acum, cartea poate fi comandată prin email la adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau la numărul de telefon 0747342405. În curând cartea va fi disponibilă atât pe site-ul www.viatasisanatate.ro cât și în rețeaua națională de librării a editurii Viață și Sănătate. Pentru o versiune în altă limbă accesați www.josephceo.com.   

 

Lansarea cartii "Acasă în lumea Bibliei" - Institutul Teologic Adventist

În data de 20 mai 2015 a avut loc la Institutul Teologic Adventist lansarea cărții: Acasă în lumea Bibliei. Evenimentul a fost organizat în cadrul capelei săptămânale și s-a bucurat de prezența unor colegi ai autorului Lect. Univ. Dr. Traian Aldea, reprezentați ai editurii Viață și Sănătate, studenți și alți invitați.  

Despre autorul noii apariții editoriale, Traian Aldea, a vorbit mai întâi lect. univ. Florin Lăiu, iar apoi Cristinel Sava, editorul cărții. Profesorul Florin Lăiu și-a început prezentarea făcând referire la primele informații pe care le-a auzit despre pastorul Traian Aldea cu mulți ani înainte de Revoluția din 1989. Erau mesaje care conturau potretul unui slujitor al lui Dumenzeu preocupat cu pasiune de cunoașterea Sfintei Scripturi, nu doar dintr-o perspectivă teoretică, rațională, ci și pentru a putea oferi hrană spirituală celor care doreau să cunoască pe Cel care este Cuvântul. Acest interes constant pentru Biblie, istoria scrierii ei și locurile în care s-au întâmplat evenimentele la care ea face referire, a rodit într-o activitate pastorală plină de evenimente, o influență inspiratoare pentru mulți tineri și mai multe cărți scrise în ultimii ani (Scrisorile Apocalipsei (1994), Candela vie (1996), Hațor, capitala canaaniților (2002), Comori din pământ (2004), Povestea smochinului (2005), Mielul Alb (2013).  

Eu am început să lucrez ca redactor la cartea profesorului Traian Aldea în perioada în care tocmai începeam un curs de redactare. Formatorul ne-a spus că este dificil să lucrezi cu autorii. Trebuie să-i perii, să le faci pe plac, să nu-i superi. Cei mai mulți țin atât de mult la munca lor, încât nu vor să schimbe o virgulă. Traian Aldea s-a dovedit a fi… exact opusul. Ca autor, a fost extrem de cooperant, iar munca împreună a fost cât se poate de lină. (Cristinel Sava)

Momentul festiv a continuat cu prezentarea cărții. Profesorul Florin Lăiu, cel care semnează și prefața, a făcut referire nu doar la valoarea informațiilor pe care aceasta le prezintă, ci și la importanța ei pentru experiența spirituală a fiecărui creștin: „Cartea profesorului Aldea, Acasă în lumea Bibliei, ieșită de sub condeiul unui spirit nu doar profund religios, ci și de o anumită noblețe literară înnăscută, de¬pășește ghidul turistic sau un îndrumar de pelerinaj. Ea nu ne invită să vizităm doar o țară exotică, de curiozitate sau de agrement. Suntem invitați acasă, la obârșiile sfintei noastre credințe creștine, pe prispa istoriei biblice, conduși de evidența arheologică și textuală.”  

 În final, redactorul Cristinel Sava a prezentat mai multe particularități ale cărții, dar a vorbit și despre beneficiile pe care le vor avea cei care o vor citi. “Cartea este gândită să le servească de reamintire celor care au vizitat deja Țara Sfântă și să le stârnească dorința celor care nu au făcut încă acest lucru.  Avantajul cărții este că te lasă să vizitezi Israelul în ritmul propriu. Cartea este, dacă vreți, full-option. Vine cu tot ce îți trebuie, ca cititor, pentru a nu o lăsa din mână. Este „utilată” cu diagramă cronologică, cu hărți (una generală și câte una detaliată pentru fiecare secțiune, astfel încât te poți familiariza rapid cu geografia Israelului), cu glosar (pentru termenii care te-ar putea face să consulți un dicționar) și cu indici (unul de nume proprii, altul de referințe biblice). Indicii sunt extrem de utili pentru a găsit rapid informații despre anumite personaje sau locuri. Nu trebuie să omitem nici “risipa” de imagini pe care a făcut-o colegul meu de la grafică, Dragoș Gârea.”

Cartea a fost foarte bine primită de publicul care a participat la acest eveniment, iar întâlnirea s-a încheiat cu o sesiune de autografe. Cei care doresc să aibă această carte, o pot comanda aici: http://www.viatasisanatate.ro/acasa-in-lumea-bibliei

Pitesti: Intalnire cu admiratorii posturilor Speranta TV si Radio Vocea Sperantei

În data de 16 mai, bucuria speranței a rezonat în inimile celor peste două sute de oameni prezenți în Aula Universității Constantin Brâncoveanu din Pitești.

Aici s-a desfășurat întâlnirea dintre admiratorii posturilor Speranța TV și Radio Vocea Speranței și oaspeții veniți din partea Centrului Media Adventist, fie că a fost vorba de personalul din conducerea instituției, redactori, moderatori sau tehnicieni.

Întâlnirea s-a dorit a fi una de cunoaștere și  dialog, astfel încât cei prezenți în sală să poată empatiza cu valorile promovate de cele două posturi de radio și televiziune.

Moderatorul programului a fost redactorul șef Sorin Dinu, care a prezentat înaintea publicului, într-o manieră jovială, pe toți  cei implicați în transmiterea speranței prin intermediul sunetului sau al imaginii.

Fiecare dintre aceștia a prezentat într-o manieră proprie care sunt activitățile întreprinse în cadrul Centrului Media precum și motivația sinceră care animă implicarea lor în actul unei altfel de slujiri.

În acest context, Tiberiu Nica, directorul general al Centrului Media Adventist, a subliniat că "demersul jurnalistic este un act al slujirii închinat lui Dumnezeu și orientat către semeni. Într-o lume care trăiește în mijlocul deziluziei și a lipsei de sens, Speranța TV și Radio Vocea Speranței oferă o perspectivă creștină asupra vieții și transmit către oameni conținutul unor valori autentice ce rezidă în evanghelie".

Printre altele au fost evocate aspecte ce țin de istoria celor două posturi media precum și impactul lor în planul jurnalistic al ultimilor ani. Pe parcursul celor două ore interpreți vocali sau instrumentali ca Larisa Brașov,  Anelise , Beatrice și Cristina Crăciun sau Hermina Marin au sensibilizat  și înnobilat sufletele celor prezenți. Programul s-a încheiat într-o atmosferă plăcută iar amprenta speranței se dorește a fi resortul care să ne anime în călătoria vieții spre Dumnezeu.

Petre Niță / Director Comunicare / Conferința Oltenia

Stiri pe scurt: Botez tineri, Concert Mures, Sarbatoarea Narciselor

Botez al tinerilor la Craiova

În sabatul din 16 mai 2015, zece tineri au încheiat legământul cu Dumnezeu prin botez în Biserica Adventistă din Craiova, ca urmare a unei experiențe personale cu Domnul Isus Hristos.  

Șapte dintre ei au fost educați de mici într-un climat adventist, fiind sub influența permanentă a părinților și a bisericii, unii beneficiind încă de la grădiniță de sistemul de învățământ adventist. Alegerea lor de a răspunde chemării lui Dumnezeu și a se boteza este încă o dovadă în plus în favoarea sfatului biblic  din Proverbe 22:6 – „Învață pe copil calea pe care trebuie s-o urmeze și când va îmbătrâni nu se va abate de la ea”. 

Ceilalți trei tineri au fost de mult în atenția specială a lui Dumnezeu, care le-a pregătit inimile să fie însetate după adevăr. În căutarea lor sinceră după Mântuitor, s-au lăsat călăuziți de Duhul Sfânt și așa au ajuns la biserică, singuri, fără  ajutorul vreunei mâini omenești. Îndrăgostiți de adevăr, au acceptat repede noile descoperiri. 

Întrebată ce i-a fost cel mai greu să accepte și să pună în practică din învățăturile Bibliei, una din  fete a mărturisit că nimic nu a fost greu, totul a decurs așa de natural, primind cu bucurie fiecare descoperire și sfat din Scriptură. Experiența lor este o mărturie puternică în favoarea pasiunii pentru oameni a Domnului Hristos, foarte frumos exprimată în Ioan 10:16 – „...mai am și alte oi, care nu sunt în staulul acesta; și pe ele trebuie să le aduc. Ele vor asculta de glasul Meu și va fi o turmă și un Păstor”.  

Pastor Daniel Delcea  / Craiova 1

 

Concert aniversar în Tg. Mureș

Sambata 16 Mai, Sala Mare a Palatului Culturii din Targu Mures a fost gazda unui eveniment de exceptie marcand implinirea a sapte ani de la infiintarea corului de copii ,,Floare de Colt" si a corului de tineri ,,Rapsodia Iubirii" dirijate de Sebastian Cazan, acompaniate la pian de Banga Timea si Ruben Vasilache.

Cele peste 1000 de persoane prezente la eveniment  au avut bucuria sa asculte lucrari din repertoriul muzical sacru interpretate de corurile aniversate precum si de invitatii speciali: soprana Aldana Cazacu, acompaniata la pian de Simida Gherghe, formatia de alamuri Alpha Brass, cvartetul de barbati Echo din Cluj Napoca si recitatoarea Kiss Rodica.

Prezentatorul evenimentului a fost pastorul Gelu Poenariu, Directorul Departamentului de Tineret din Conferinta Transilvania de Sud.

Cazan Sebastian

 

Sarbatoarea narciselor

 

In data de 16 Mai 2015, in comunitatea Vad din judetul Brasov, s-a desfasurat o noua editie a celei mai vechi sarbatori adventiste si anume, "Sarbatoarea Narciselor". 

Prezenti in calitate de invitati au fost pastorul Poenariu Gelu, responsabil cu departamentul de tineret al Conferintei Transilvania de Sud, apoi pastorul Cristescu Lucian care a fost insotit si doamna Sandu Steliana. Cele aproximativ 300 de persoane adunate intr-un cort de evenimente amplasat chiar in curtea bisericii locale, au fost imbarbatate si de melodiile interpretate de catre fanfara din Sighisoara careia i s-a adaugat si cea din comunitatea Sebes. 

La amiaza toti oaspetii au servit masa impreuna, moment de partasie foarte apreciat de cei prezenti, chiar dacă vremea a fost ceva mai răacoroasa. 

Sambata seara, cativa zeci de tineri au ramas impreuna sub indrumarea pastorului Mogheri Geo, pentru activitati de cunoastere si recreere.  

Istrate Adrian

Departamentul de Tineret al Conferintei Muntenia lanseaza aplicatia My Bible - Biblia mai aproape de tineri

"Viziunea MyBible este aceea de a promova citirea și studierea Bibliei în rândul tinerilor, oferindu-le acestora instrumente utile și rapide, de care au nevoie. Dorim să arătăm tuturor tinerilor că aceleași cuvinte, scrise cu mulți ani în urmă, pot fi astăzi la fel de relevante și actuale. Acum, însă, totul este mai simplu de accesat. Pentru că Biblia merită tot ceea ce este mai bun, am pregatit site-ul www.mybible.ro, ca platformă generală dar și o aplicație pentru telefoane mobile și tablete, prin care tinerii pot fi mai aproape de Biblie, indiferent unde se află aceștia sau ce activitate desfășoară." a declarat Robert Mandache, directorul Departamentului Tineret în cadrul Conferinței Muntenia.

De asemenea, Iarca Gabriel, coordonatorul acestui proiect digital, a detaliat facilitățile oferite prin digitalizarea acestor resurse:

"Ne-am dorit să oferim o abordare modernă și cât mai complexă folosind, în același timp resurse care existau dispersat sau care nu erau într-un format prietenos cu tinerii. Vrem să recunoaștem sau nu, mediul digital este mai aproape de inima și concepțiile tinerilor din ziua de azi iar neimplicarea în acest domeniu nu poate aduce decât pierderi. În plus, facilitățile de căutare, posibilitățile de studiu paralel, accesul instant la comentariile biblice și chiar posibilitatea introducerii de notite proprii credem că vor aduce un plus în viața tinerilor creștini."

Site-ul și aplicația MyBible oferă posibilitatea de citire a mai multor versiuni ale Bibliei, atât în limba română, cât și în alte limbi, inclusiv în format paralel iar pentru studiul intensiv al acestora sunt oferite numeroase instrumentele și facilități.

De asemenea, aplicația oferă, în mod gratuit, Biblia Audio produsă de Radio Vocea Speranței și recitată de către realizatorul radio, Ioan Paicu. O altă resursă pusă la dispoziția tinerilor este Devoționalul de Tineret pe care tinerii îl pot primi în fiecare zi, pe telefon sau tabletă, prin intermediul acestei aplicații.

Pentru un studiu aprofundat al Bibliei, utilizatorii au la dispoziție Comentariul Biblic Adventist, care poate fi accesat în dreptul fiecărui verset biblic oferind o perspectivă amplă asupra subiectului. De asemenea, fiecare utilizator, poate folosi un sistem de notițe integrat prin care este oferită posibilitatea de a strânge diverse idei în dreptul fiecărui verset biblic.

În vitorul apropiat, dezvoltarea proiectului va oferi integrarea a și mai multor instrumente și materiale de studiu, inclusiv Studiile Biblice săptămânale. De asemenea, zilnic va putea fi accesat și Devoționalul pentru adulți, oferit de Editura Viață și Sănătate. 

Proiectul digital MyBible a fost dezvoltat de Departamentul Tineret al Conferinței Muntenia alături de o echipă a Asociației Respiro cu sprijinul Speranța TV, Radio Vocea Speranței, Editura Viață și Sănătate și Institutul Teologic Adventist.

 

Platforma online poate fi accesată la http://www.mybible.ro iar pagina de Facebook AICI

Pentru IOS, aplicația se poate descărca de AICI

Pentru Android, aplicația se poate descărca de AICI

 

 

 

 

Ai un drept! Foloseste-l intelept! 2% pentru ADRA!


Orice ființă umană are dreptul la viață, la libertate și la securitate. Orice om are dreptul la un nivel de trai care să-i asigure atât sănătatea şi bunăstarea lui cât şi a familiei sale.  Mama şi copilul au dreptul la ajutor şi ocrotire deosebite, iar orice persoana are dreptul la învăţătură pentru dezvoltarea deplină a personalităţii umane.

Dacă în ziua în care te-ai născut ai dobândit aceste drepturi, acum ai șansa să exerciți un alt drept, acela de a acționa în favoarea altora.

În societatea noastră există oameni care nu beneficiază de aceste drepturi fundamentale. Există copii care nu stiu ce înseamnă bucuria cunoașterii, există părinți care au uitat să zâmbească, există mame care se tem pentru viața lor si a copiilor lor și există oameni pentru care tot sensul vieții s-a năruit într-o clipă.

Completând formularul de redirecționare a 2% din impozitul pe venit, pentru ADRA România, poți deveni parte activă în ajutorarea acestor categorii mai puțin favorizate.

Toate acestea le poți face fără să te coste nimic, aceasta nefiind o donație, ci o sumă datorată statului.

Cum procedezi:

1. Descarcă formularul F 230 de AICI și completează-l cu datele tale la secțiunea I. DATE IDENTIFICARE CONTRIBUABIL (suma corespunzătoare va fi calculată automat de către organele fiscale);

2. Semnează formularul în câmpul rezervat semnăturii contribuabilului (stânga jos);

3. Depune formularul sau trimite-l prin poştă (scrisoare recomandată) la filiala Administraţiei Financiare de care aparții (vezi adresele ANAF aici) până pe 25 mai 2015.

Dacă ai obținut si alte venituri, completează formularul F 200 (îl găsești AICI);

E dreptul tău, decizia ta! Schimbă o viață și vei schimba lumea!

Datele de completare a declarațiilor:

Denumire entitate nonprofit:

Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere şi Ajutor – ADRA România

Cod de identificare fiscală: 14355291

Cont bancar (IBAN): RO73 RNCB 0074 0292 1540 0001 - BCR sector 3 București

ADRA România

Subcategorii