502 copii din familii defavorizate, dar care au rezultate școlare excepționale, sunt sprijiniți de ADRA prin proiectul „Vreau la școală!” în anul școlar 2024-2025

Educația are un rol esențial în dezvoltarea copiilor, influențându-le nu doar dezvoltarea academică, ci și formarea personalității, valorilor și abilităților sociale.

502 copii din familii defavorizate, dar care au rezultate școlare excepționale, sunt sprijiniți de ADRA prin proiectul „Vreau la școală!” în anul școlar 2024-2025

Educația are un rol esențial în dezvoltarea copiilor, influențându-le nu doar dezvoltarea academică, ci și formarea personalității, valorilor și abilităților sociale.

Prin urmare, ADRA România recunoaște faptul că educația este parte integrantă a oricărui efort de dezvoltare și că accesul la educație înseamnă stoparea ciclului sărăciei, desfășurând proiecte prin care susține procesul educațional, promovând totodată și egalitatea de șanse.

În România, abandonul școlar reprezintă o problemă socială, sensibilă și urgentă, deoarece statisticile din ultimii ani nu sunt îmbucurătoare. Chiar dacă învățământul este obligatoriu în România până în clasa a XII-a, zeci de mii de elevi abandonează școala în fiecare an.

Motivele pentru care elevii renunță la școală sunt determinate, în principal, de mediul în care ei se dezvoltă, în care pot fi identificați factori multipli: sărăcia, instabilitatea familială, probleme de sănătate, o relație defectuoasă profesor-elev, lipsa motivației și a modelelor etc. Din aceste cauze, copiii pierd șansa dezvoltării profesionale, fapt care îi împiedică pe termen lung în integrarea în piața forței de muncă și implicit, în pierderea ocaziei de a ține pasul cu dezvoltarea societății în care trăiesc.

Proiectul ADRA „Vreau la școală!” este un proiect cu acoperire națională și se adresează copiilor cu rezultate bune la învățătură, dar care se confruntă cu riscul abandonului școlar, din cauza situațiilor dificile în familiile din care provin. Prin intermediul acestui proiect, ADRA România luptă împotriva abandonului școlar prematur, oferind copiilor șansa la un viitor mai bun, promovând totodată şi egalitatea de şanse.

Principalele activități din cadrul proiectului „Vreau la scoală” sunt:

  • distribuirea de rechizite necesare pentru procesul de educație copiilor care au fost selectați ca beneficiari (ghiozdan echipat cu rechizite în luna septembrie și un al doilea set de rechizite la jumătatea anului școlar);
  • distribuirea de alimente de bază pentru copiii beneficiari și familiile lor (în fiecare lună, pe durata întregului an școlar);
  • distribuirea periodică de kituri de igienă, precum și îmbrăcăminte, încălțăminte, în functie de nevoile identificate;
  • consiliere pentru părinți în vederea motivării acestora pentru susținerea procesului de educație al copiilor;
  • activități de instruire și formare pentru cadrele didactice din școlile implicate în proiect, cu care ADRA România are protocol de colaborare, în vederea îmbunătățirii relației profesor-elev;
  • organizarea unor întâlniri periodice cu scopul dezvoltării stimei de sine a elevilor care provin din medii vulnerabile, prin discuții cu privire la planurile lor de viitor și îndrumarea spre îndeplinirea obiectivelor;
  • organizarea de tabere gratuite pe perioada vacanței, pentru copiii premianți care au obținut rezultate foarte bune la învățătură la finalul anului școlar.

„Abandonul școlar este o problemă complexă cu care România se confruntă și este strâns legat de factori sociali, motivaționali și chiar familiali care depășesc zona educațională. Este adevărat că abandonul școlar are în primul rând repercusiuni asupra copilului care riscă să își compromită ireversibil viitorul, dar consecințele acestui fenomen se răsfrâng asupra societății în general. Sunt fericită ca ADRA România a ales și anul acesta să investească în educație și va aduce speranță și bucurie in inimile copiilor. Pornim înainte cu emoții, dar și cu încrederea că Dumnezeu ne va oferi resursele necesare și pentru acest nou an școlar și am toată prețuirea pentru sponsorii și voluntarii care ne sunt alături în acest proiect”, a declarat Gabriela Istrate, Manager Proiect ADRA România.

Citește articolul integral pe adra.ro.

WhatsApp
Facebook
Telegram
Twitter
LinkedIn
Print