În cadrul Consiliului anual din 10 octombrie, Comitetul executiv al Conferinței Generale (CG) a Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea a adoptat noul plan strategic oficial pentru perioada 2025-2030.
Noul plan reflectă devotamentul continuu al Bisericii Adventiste față de răspândirea Evangheliei și promovarea dezvoltării spirituale a credincioșilor săi din toată lumea, au declarat reprezentanții Bisericii. Elaborat de Comitetul de planuri și hotărâri, noul plan a fost prezentat pentru prima dată în cadrul Consiliului anual din 2023, iar de atunci a fost îmbunătățit pe baza feedback-ului primit de la diviziile din toată lumea.
Principalele componente ale noului plan strategic
Planul strategic Eu voi merge, votat recent, simplifică abordarea din trecut, menținând obiective care să acopere toate direcțiile. Planul strategic aprobat în 2013 avea 81 de indicatori de performanță, iar ultimul plan conținea 59. Noul plan conține doar 22 de obiective măsurabile.
David Trim, directorul Biroului de Arhivă, Statistici și Cercetare din cadrul CG, a precizat: „Aceste obiective măsurabile vor înlocui complet indicatorii cheie de performanță”. Trim a subliniat în continuare importanța obiectivelor practice, măsurabile. „Am redus complexitatea planului anterior”, a explicat Trim, „pentru a crea un cadru pe care toată lumea, de la bisericile locale la diviziile globale, îl poate pune în aplicare și poate evalua progresul”.
Obiectivele măsurabile ale planului strategic sunt organizate pornind de la patru priorități: Comuniune cu Dumnezeu, Identitate în Hristos, Unitate prin Duhul Sfânt și Misiune pentru toți. Fiecare prioritate este susținută de obiective măsurabile care ghidează credincioșii și entitățile Bisericii în împlinirea misiunii ei.
Printre obiectivele-cheie măsurabile se numără creșterea semnificativă a timpului petrecut zilnic în rugăciune, a studiului Bibliei și a meditației în cadrul priorității Comuniunea cu Dumnezeu. Prioritatea Identitate în Hristos urmărește să consolideze înțelegerea și practicarea doctrinelor specific adventiste, precum Sabatul, starea omului în moarte și a doua venire. Prioritatea Unitate prin Duhul Sfânt încurajează cooperarea între entitățile Bisericii, în timp ce Misiune pentru toți se concentrează asupra creșterii numărului de credincioși implicați în transmiterea Evangheliei, în special în zonele urbane și în Fereastra 10/40.
Resurse pentru implementarea planului strategic
Un site dedicat, iwillgo.org, pune la dispoziție obiectivele măsurabile pentru perioada 2025-2030 și resurse pentru a ajuta liderii Bisericii să pună în aplicare și să utilizeze planul strategic. „Am creat șabloane pentru social media, prezentări PowerPoint și materiale tipărite în mai multe limbi”, a declarat Rick Kajiura, director de comunicare pentru Adventist Mission. „Acest lucru va ajuta diviziile și bisericile locale să prezinte eficient planul strategic în teritoriile lor.”
Site-ul web este actualizat în mod regulat cu noi resurse pe măsură ce acestea devin disponibile, precum resurse actuale în alte limbi. Kajiura a subliniat că „liderii Bisericii pot folosi aceste resurse pentru a le prezenta detaliile planului strategic conferințelor, misiunilor, entităților și instituțiilor din regiunile lor.”
Reacții din întreaga lume
Pe măsură ce noul plan strategic este adoptat, lideri ai Bisericii din întreaga lume se gândesc cum să ăl pună în aplicare. Ezras Lakra, președintele Diviziei Asia de Sud (SUD), a declarat: „Ne vom întâlni pentru a prezenta noul plan și pentru a discuta despre alinierea obiectivelor măsurabile cu nevoile și provocările diviziei noastre”. Lakra a apreciat în special abordarea simplificată, menționând că va fi mai ușor de aplicat.
În mod similar, Barna Magyarosi, secretar al Diviziei Inter-Europa (EUD), a apreciat faptul că planul poate fi adaptat pentru a răspunde nevoilor locale și a salutat abordarea simplificată. „Planul [strategic] mai scurt, de 22 de obiective, oferă un punct de plecare mai ușor de utilizat pentru cei care trebuie să lucreze zilnic cu el”, a declarat Magyarosi. „Atunci când planul este prea lung, este imposibil să urmărim totul în mod eficient. Acum ne putem concentra mai clar pe ceea ce contează și îl putem adapta la provocările și realitățile unice din teritoriul nostru.”
Pe măsură ce Biserica Adventistă privește spre 2025 și mai departe, noul plan strategic va servi drept călăuză în îndeplinirea misiunii ei de răspândire a Evangheliei și de cultivare a ddezvoltării spirituale în întreaga lume. Abordarea simplificată și obiectivele măsurabile sunt menite să unească comunitatea adventistă mondială într-o slujire convergentă și eficientă.
Sursa: Adventist Review