Tabele și minuni: Din culisele pregătirii sesiunii Conferinței Generale din 2025

Echipa de coordonare a sesiunii Conferinței Generale vorbește despre munca, planificarea, rugăciunea și minunile care au loc în procesul de organizare a celei mai mari adunări a Bisericii Adventiste.

Tabele și minuni: Din culisele pregătirii sesiunii Conferinței Generale din 2025

Echipa de coordonare a sesiunii Conferinței Generale vorbește despre munca, planificarea, rugăciunea și minunile care au loc în procesul de organizare a celei mai mari adunări a Bisericii Adventiste.

Au fost necesari peste cinci ani de planificare și 14 subcomitete importante. Există spații pentru 1.100 de standuri, o echipă de peste 500 de persoane și s-au făcut pregătiri pentru 50.000 de închinători. Nucleul este format dintr-un mic grup de trei coordonatori nedormiți care jonglează cu aranjarea sălilor, meniurile vegetariene și problemele de ultim moment legate de vize. Acesta este motorul invizibil al Sesiunii Conferinței Generale (GC) a Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea din acest an. 

În spatele cifrelor impresionante se află o cameră de comandă mică. George Egwakhe, trezorier adjunct al GC, îndeplinește funcția de coordonator al sesiunii; Silvia Sicalo, principalul coordonator de evenimente al GC, îndeplinește funcția de coordonator adjunct al sesiunii, iar Sabrina De Souza, trezorier adjunct, care va prelua rolul de coordonator al sesiunii în 2030, completează echipa. 

„În cele din urmă”, spune Sicalo râzând, „practic, noi suntem cei la care apelează automat toată lumea”.

Oficial, aceasta este echipa de coordonare a sesiunii, echipa care se ocupă de fiecare dintre cele 14 subcomitete importante ale evenimentului, de la programul de pe scenă până la traducere și securitate. 

„Deoarece decizia unui comitet afectează întotdeauna un altul”, spune Egwakhe, „suntem membri ai tuturor subcomitetelor sesiunii GC”. 

Rezultă un calendar săptămânal plin de conferințe Zoom interconectate și de tabele cu coduri de culori, în care o cerere de trei microfoane suplimentare la Secretariat poate ajunge să înfluențeze planul de amplasare a serviciilor de catering. 

În ciuda tuturor tabelelor și programărilor transporturilor, Egwakhe spune că adevărata plasă de susținere este invizibilă. 

„Oamenii se roagă pentru noi și nu vă puteți imagina impactul”, recunoaște el. „În unele nopți abia dorm trei ore; te trezești la 2 dimineața, iar mintea îți e invadată de lucrurile neterminate… Supraviețuim prin harul lui Dumnezeu.”

Rugăciunea, adaugă ei, a dus la rezultate incredibile. De Souza amintește de noua aplicație GC Session, care a fost trimisă la Apple și Google cu doar o săptămână înainte. Evaluarea și aprobarea ar fi trebuit să dureze între șapte și zece zile. În momentul în care a fost trimisă aplicația, Sam Neves, director adjunct de comunicare în cadrul GC, a inițiat un lanț de rugăciune pe WhatsApp.

„Sam a spus: «Organizăm o întâlnire de rugăciune și ne rugăm pentru lansarea ei”, își amintește ea. „Am primit aprobarea în mai puțin de 24 de ore. Nu poate fi altceva decât intervenția lui Dumnezeu.”

Rapiditatea cu care a fost lansată a uimit chiar și echipele tehnice care au lucrat la ea. De Souza a adăugat: „Nimeni nu înțelege cum o aplicație nouă a fost aprobată în 24 de ore, dar a fost lansată, funcționează, și arată bine – în 24 de ore, nu în șapte zile. E doar meritul lui Dumnezeu”.

Pentru echipa de coordonare, acesta este cea mai recentă reamintire a faptului că tabelele facilitează logistica, dar cronologia cade în sarcina rugăciunii.

Minunile, mari și mici, fac să merite maratonul, spun coordonatorii sesiunii. Rugăciunea lui Sicalo este simplă:  „După zece ani de la ultima noastră sesiune în formulă completă și după ce am fost separați, Biserica se va uni în misiune, astfel încât să putem încheia lucrarea”.  

Egwahke încuviințează, adăugând că se roagă ca fiecare delegat să se întoarcă acasă «cu o dragoste reaprinsă pentru Dumnezeu» și să fie aleși liderii potriviți pentru a o păstra aprinsă. 

Ce vor să vedeți 

Cei trei spun că echipa de coordonare speră ca vizitatorii de weekend să observe diversitatea de accente și ținute și părtășia cu membrii din întreaga lume. 

„Pentru mulți, întâlnirea cu membri din alte părți ale lumii este revelatoare. Poate că un credincios din SUA nu a întâlnit niciodată pe cineva din China, Ucraina, Nigeria sau Zimbabwe. Are oportunitatea de a întâlni pe cineva care crede același lucru, dar care trăiește în altă parte a lumii”, spune Sicalo.

Egwahke subliniază în continuare: „Când auzi în mod repetat mesajul «Eu voi merge», înțelegi că fiecare dintre noi are un rol. Sper ca unii dintre participanți să primească acest mesaj și să ardă de zel pentru Dumnezeu.”

Unde se termină programul și începe misiunea

Până joi, 3 iulie, la ora 7 dimineața, fiecare cablu de microfon trebuie să fie fixat, iar bufetul vegetarian de 5.000 de farfurii trebuie să fie pregătit pentru servire. Zece zile mai târziu, pe 13 iulie, ultimele imnuri se vor stinge, lăzile vor reapărea, iar echipa de coordonare a sesiunii se va concentra asupra ultimei etape.

Însă Egwahke insistă că nu calendarul este important: „Mă rog pentru delegați”, spune el. „Dacă Dumnezeu îi poate folosi pentru a pleca de aici cu o viziune nouă… și dacă vom alege lideri care vor susține această misiune… atunci merită fiecare oră de somn pierdută.”

Sabrina, încă uimită de faptul că aplicația a fost aprobată peste noapte, vede un tipar: „Uneori, planurile de cinci ani se înclină în fața minunilor de 24 de ore, iar atunci știi că Dumnezeu e la cârmă.”

Așa că speranța celor trei, susținută de o mie de tabele și la fel de multe rugăciuni șoptite, este simplă: ca fiecare vizitator de weekend să surprindă imaginea Bisericii globale, dinamice, pe care ei o văd zilnic. Dacă această privire duce la un voluntar în plus, un misionar neașteptat sau încă un lanț de rugăciune la 2 dimineața, ei vor considera Sesiunea GC din acest an un succes cu mult înainte ca ultima ladă să părăsească St. Louis.

Sursa: Adventist News Network

WhatsApp
Facebook
Telegram
Twitter
LinkedIn
Print