Aprofundează istoria sacră
Curs intensiv de istorie a Vechiului Testament
Precizări suplimentare
Dacă ați studiat cele trei capitole din cartea Profeți și Regi pentru săptămâna aceasta, completați chestionarul.
După ce ați completat, apăsați butonul „Submit” sau „Trimite”, altfel răspunsurile nu sunt înregistrate.
Odată apăsat butonul „Trimite” se deschide o fereastră nouă cu butonul „Afișează punctajul” și veți afla dacă ați răspuns corect sau nu, la toate întrebările.
Chestionarul va fi publicat vineri după-amiază și va rămâne pe site până sâmbătă seara.
Duminică, vor fi postate pe site răspunsurile corecte. Ca o sugestie, atunci când completați chestionarul, vă rugăm să vă notați răspunsurile ca să le puteți verifica.
Scopul acestui concurs este să vă ajute să studiați în profunzime Istoria Biblică. Va fi luat în considerare primul chestionar completat și nu mai multe versiuni ale aceluiași chestionar.
Chestionar #21
#21 Magyar kiértékelő kérdőív
Răspunsuri
Săptămâna 21
Profeți și Regi
23 -29 martie 2025
Capitolele 5 – 8
1 – Ce a învățat Solomon prin experiența lui amară?
A – despre deșertăciunea unei vieți care caută în lucrurile pământești binele suprem
B – despre lipsa de sens a unei vieți care caută în cele pământești binele suprem
C – despre pierderea reprezentată de o viață care caută în cele lumești binele suprem
2 – Ce descoperă ultimle scrieri ale lui Solomon?
A – că, pe măsură ce și-a dat seama tot mai mult de traiectoria greșită a căii lui, el a avut o grijă specială să-i avertizeze pe tineri împotriva căderii în erorile care l-au făcut să piardă cele mai alese daruri ale cerului
B – că, în timp ce și-a dat seama tot mai profund de păcătoșenia căii lui, el a avut o preocupare majoră să-i avertizeze pe tineri împotriva alunecării în greșelile care l-au făcut să risipească cele mai alese daruri ale cerului
C – că, pe măsură ce și-a dat seama tot mai mult de păcătoșenia căii lui, el a avut o grijă deosebită să-i avertizeze pe tineri împotriva căderii în greșelile care l-au făcut să irosească cele mai alese daruri ale cerului
3 – Cum au fost și sunt în orice generație și în orice țară adevărata temelie și exemplul pentru formarea caracterului?
A – identice
B – la fel
C – aceleași
4 – Care este cea mai puternic accentuată dintre învățăturile care pot fi luate din viața lui Solomon?
A – puterea influenței spre bine
B – puterea influenței spre bine sau spre rău
C – puterea influenței spre rău
5 – Ce fusese anunțat Ieroboam mai departe cu privire la timpul împărțirii împărăției?
A – că avea să fie împărțită înainte de încheierea domniei lui Solomon
B – că nu avea să fie împărțită înainte de încheierea domniei lui Solomon
C – că depindea de purtarea lui Solomon dacă împărăția avea să fie împărțită înainte de încheierea domniei sale sau după
6 – Ce ar fi făcut Roboam și sfătuitorii lui lipsiți de experiență dacă ar fi înțeles voința divină cu privire la Israel?
A – nu ar fi ținut seama de cererea poporului pentru reforme hotărâte în administrarea țării
B – ar fi luat în considerare cererea poporului de reforme profunde în administrarea țării
C – ar fi ținut seama de cererea poporului pentru reforme hotărâte în administrarea țării
7 – Cu toate că regele (Roboam) era încăpățânat din fire, încrezător în sine, îndărătnic și înclinat spre idolatrie, ce ar fi reușit, dacă și-ar fi pus încrederea în Dumnezeu?
A – ar fi putut să-și dezvolte tăria de caracter
B – ar fi putut să capete înțelepciune cerească, asemeni tatălui său
C – ar fi putut deveni un rege bun
8 – Ce avea să facă Dumnezeu în mila Sa, în ciuda perversității acelora care alunecau spre practici idolatre?
A – tot ce era în puterea Sa pentru a scăpa de ruină împărăția idolatră
B – tot ce era în puterea Sa pentru a salva de ruină totală împărăția dezbinată
C – tot ce putea face pentru a evita ruina totală a împărăției dezbinate
9 – Care a fost cea mai mare teamă a lui Ieroboam?
A – că posibil în viitor loialitatea supușilor săi ar fi putut fi atrasă de conducătorul de pe tronul lui David
B – că în viitor inimile supușilor săi ar fi putut fi câștigate de conducătorul de pe tronul lui David
C – că exista pericolul că în viitor inimile supușilor săi ar fi putut să alunece spre conducătorul de pe tronul lui David
10 – Deși, prin solia proorocului, regele lui Israel ar fi trebuit să fie adus la pocăință și făcut să renunțe la planurile lui nelegiuite, care îndepărtau poporul de la adevărata închinare la Dumnezeu, cum a reacționat Ieroboam?
A – și-a învârtoșat inima și s-a decis să meargă înainte pe calea pe care o socotea bună
B – și-a întărit inima și a mers înainte pe drumul pe care îl alesese ca fiind bun pentru împărăție
C – și-a împietrit inima și s-a hotărât să meargă înainte pe calea pe care și-o alesese
11 – Cu ce îi înzestrează Dumnezeu pe solii Săi și de ce?
A – cu o îndrăzneală sfântă, ca aceia care ascultă să se teamă și să fie aduși la pocăință
B – cu o tărie de caracter sfântă, ca aceia care aud să ia seama și să fie aduși la pocăință
C – cu un curaj sfânt, ca aceia care primesc solia să se teamă și să se pocăiască
12 – Cât a durat domnia agitată a lui Ieroboam?
A – treizeci de ani
B – douăzeci și doi de ani
C – nouăsprezece ani
13 – Cine a condus Regatul de Sud în cea mai mare parte a acestui timp de apostazie în Israel?
A – Baeșa
B – Ahab
C – Asa
14 – De ce se putea sprijini regele (Asa) pe Dumnezeu și acum, în ziua necazului?
A – Deoarece Îl căutase pe Domnul și în zilele de pace și belșug
B – Deoarece Îl căutase pe Domnul în zilele de prosperitate
C – Deoarece se încrezuse în El în vremurile bune
15 – Ce fel de om era Ahab din punct de vedere moral?
A – slab
B – influențabil
C – oscilant
Válaszok
21. hét
Próféták és királyok
2025. március 23–29.
5–8. fejezetek
1. Mit tanulhatott meg Salamon saját keserves tapasztalatából?
A. azt, hogy milyen üres az az élet, amely a földi dolgokban keresi a legfőbb jót
B. azt, hogy milyen értelmetlen az az élet, amely a mulandókban keresi a legfőbb jót
C. azt, hogy milyen veszteséges az az élet, amely a földi dolgokban keresi a legfőbb jót
2. Mit tanúsítanak Salamon későbbi írásai?
A. azt, hogy amint egyre inkább ráébredt arra, hogy élete félresiklott, különleges gonddal intette az ifjúságot, hogy ne kövesse el azokat a hibákat, amelyek következtében elveszítette a menny legnagyszerűbb ajándékait
B. azt, hogy amint egyre mélyebben átérezte bűnösségét, különleges gonddal intette az ifjúságot, hogy ne süllyedjen azokba a bűnökbe, amelyek következtében eltékozolta a menny legnagyszerűbb ajándékait
C. azt, hogy amint egyre jobban ráébredt élete gonoszságára, különleges gonddal intette az ifjúságot, hogy ne essen azokba a hibákba, amelyek következtében eltékozolta a menny legnagyszerűbb ajándékait
3. Milyen volt annak idején és napjainkban, mindenütt és minden nemzedék idején a jellemépítés igazi alapja?
A. hasonló
B. majdnem azonos
C. ugyanaz
4. Mi volt Salamon életének egyik leghangsúlyosabb tanulsága?
A. az, hogy a jó befolyása hatalom
B. az, hogy a jó és a rossz befolyása hatalom
C. az, hogy a rossz befolyása hatalom
5. Mit tudott meg Jeroboám a prófétától a birodalommal kapcsolatosan?
A. azt, hogy a birodalom Salamon uralkodásának vége felé kettészakad
B. azt, hogy a birodalom Salamon uralkodása alatt még egységes marad
C. azt, hogy Salamon magatartásától függ, hogy uralkodása alatt egységes marad-e a birodalom
6. Mit tehettek volna Roboám és tapasztalatlan tanácsadói, ha megértették volna Isten szándékát Izraellel?
A. nem hallgatták volna meg a népet, amikor határozott reformokat kért a kormányzásban
B. odafigyeltek volna a népre, amikor határozott reformokat követelt a kormányzásban
C. meghallgatták volna a népet, amikor határozott reformokat kért a kormányzásban
7. Bár Roboám természeténél fogva önfejű, öntelt, makacs ember volt, mivé fejlődhetett volna, ha bizalmát teljesen Istenbe veti?
A. erős jellemű, rendíthetetlen hitű, Isten kívánságát teljesítő emberré fejlődhetett volna
B. atyjához hasonlóan mennyei bölcsességre tehetett volna szert
C. jobb királlyá válhatott volna
8. Mi volt az irgalmas Isten válasza még a bálványimádó szokások felé hajlók romlottsága ellenére is?
A. minden tőle telhetőt megtett, hogy a bálványimádó birodalmat megmentse a teljes romlástól
B. minden lehetőt megtett, hogy a kettéoszlott birodalmat megmentse a teljes romlástól
C. minden lehetőt megtett, hogy a kettéoszlott birodalom elkerülje a teljes bukást
9. Mitől félt a legjobban Jeroboám?
A. attól, hogy a jövőben alattvalóinak hűsége a Dávid trónját elfoglaló uralkodók felé fordul
B. attól, hogy a Dávid trónján ülő uralkodók egyszer majd a maguk oldalára állítják alattvalóit
C. attól, hogy alattvalóinak szíve a Dávid trónját elfoglaló uralkodók felé hajlik
10. Hogyan reagált Jeroboám, noha a próféta üzenete bűnbocsánatra és gonosz szándékának felhagyására kellett volna, hogy késztesse Izrael királyát, hogy ne térítse el a népet az igaz Isten tiszteletétől?
A. megkövesedett szíve arra késztette, hogy az általa helyesnek vélt úton járjon
B. megkeményítette a szívét, és azt az utat választotta, amelyet helyesnek látott a birodalom számára
C. megkeményítette a szívét, és a maga választotta út mellett döntött
11. Mivel ruházza fel Isten az Ő követeit?
A. szent bátorsággal, hogy hallgatóikat megfélemlítsék és bűnbánatra indítsák
B. szent jellemszilárdsággal, hogy hallgatóikat megfélemlítsék és megtérésre indítsák
C. szent bátorsággal, hogy hallgatóikban félelmet és bűnbánatot keltsenek
12. Hány évig tartott Jeroboám zűrzavaros uralkodása?
A. harminc évig
B. huszonkét évig
C. tizenkilenc évig
13. Ki uralkodott Júdában, amíg Izraelben a hitehagyás tartott?
A. Baása
B. Akháb
C. Asa
14. Asa király miért támaszkodhatott az Úrra a viszontagságos napokban?
A. azért, mert a béke és bőség idején az Urat kereste
B. azért, mert jólét idején az Urat kereste
C. azért, mert a legjobb napjaiban is az Urat kereste
15. Erkölcsi szempontból milyen ember volt Akháb?
A. gyenge és befolyásolható
B. könnyen befolyásolható
C. ingatag
Regulament
De ce să particip?
„Aprofundează istoria sacră!” este o propunere integrată în anul misionar al reconsacrării în Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea (2024–2025), prin care vă propunem să citiți în regim intensiv două cărți de tipul comentariu al Bibliei.
Programul se desfășoară în perioada 1 noiembrie 2024 – 28 iunie 2025. Cărțile pentru lectură și studiu sunt Patriarhi și profeți și Profeți și regi, ambele volume fiind semnate de autoarea adventistă Ellen G. White. Proiectul se adresează în general tuturor iubitorilor de carte excelentă, iar în special celor ce iubesc și vor să aprofundeze istoria Vechiului Testament și iubesc cărțile Spiritului Profetic.
Cum se face înscrierea?
Cei care doresc să parcurgă cursul se pot înscrie prin completarea formularului disponibil https://forms.gle/jcjHpu6BVgk4aQWw9. Înscrierea garantează primirea automată a unui e-mail săptămânal cu întrebări pentru fiecare etapă. Imediat ce răspunsurile sunt trimise, participantul primește automat calculul cu punctajul obținut. Pentru neclarități sau întrebări despre evaluare, vă rugăm să ne scrieți la adresa reconsacrare@adventist.ro.
Ce pot primi?
Considerăm că nu premiile trebuie să fie motivația principală pentru citit și reconsacrare, însă punctajele maxime vor fi apreciate și premiate prin multe surprize despre care vă vom informa pe parcurs.
Ce trebuie să citesc?
Conținutul desfășurat al cărților, precum și al secțiunilor de citit în fiecare săptămână va fi pus la dispoziție pe site-ul adventist.ro/reconsacrare. Săptămânal se vor parcurge trei sau patru capitole, iar conținutul acestora va fi afișat pe aceeași pagină.
Cum primesc formularul de evaluare?
La finalul fiecărei săptămâni, persoanele înscrise primesc pe e-mail un link către formularul de evaluare. Linkul către formular va fi comunicat pe canalul de Telegram Adventist România și în newsletterul săptămânal emis de Uniunea Adventistă pentru pastorii și slujbașii Bisericii.
Când și cum se face evaluarea?
Formularul va conține un număr de circa 15 întrebări-grilă, cu trei variante de răspuns, dintre care unul singur este corect. Parcurgerea formularului și posibilitatea de înregistrare a răspunsurilor vor fi posibile timp de 24 de ore de la trimiterea lui pe e-mail. Pentru fiecare răspuns corect, utilizatorul va primi un punct. Punctele obținute la fiecare formular de evaluare vor fi cumulate automat într-un punctaj total al fiecărui participant.
Cine poate participa?
Orice cititor atent, care se înscrie și trimite răspunsurile la timp, adică în fiecare zi de sâmbătă, timp de 24 de ore după primirea întrebărilor. Participanții care nu au acces la internet vor colabora cu voluntari din bisericile locale care îi vor înregistra pe platformă și le vor înregistra răspunsurile în fiecare săptămână, în condițiile generale valabile pentru toți participanții. Cursul poate fi organizat și în bisericile locale, fie vineri seara, fie sâmbătă după-amiază, dar, în orice situație, răspunsurile vor fi introduse în formularul de evaluare.
Apartenența la o biserică adventistă nu este o condiție pentru participare și nu va influența obținerea premiilor finale.
Angajații Bisericii în slujbe pastorale sunt organizatori în cadrul acestui proiect, în consecință înscrierea lor ca participanți nu este acceptată.
Cum folosim datele tale personale?
Uniunea de Conferințe a Bisericii Adventiste este entitatea organizatoare. Toate datele furnizate la înscrierea în acest proiect sunt stocate și gestionate în conformitate cu prevederile GDPR, iar politica de confidențialitate poate fi consultată aici: https://adventist.ro/confidentialitate/
Participarea la acest proiect este voluntară. Retragerea este posibilă prin accesarea linkului de părăsire a proiectului, disponibil la finalul fiecărui e-mail primit de la noi. Pentru comunicări suplimentare în legătură cu acest proiect, vă punem la dispoziție adresa de e-mail: reconsacrare@adventist.ro